آه هایی که می کشیم

من آه می کشم . تو آه می کشی . او آه می کشد

آه هایی که می کشیم

من آه می کشم . تو آه می کشی . او آه می کشد

نامه / ویرجینیا وولف



همیشه خوب - همیشه نو  سلام 


" خانم دالووی " از ویرجینیا وولف را می خوانم و سایه ی ماه ؟ استیونز را گوش می کنم 

گمان نمیکنم کسی مرا بفهمد و اکنون حتی تو  -

این چیزی نیست که مختص من باشد وقتهایی هست که آدم به گونه ایست که هیچکس شاید نمی فهمدش - مثل الان من .

آدم اینجور وقتهاست که تنهایی به مفهوم فلسفی اش را می فهمد 

اگرچه شاید دهها - صدها - هزارها رشته ی منطقی - احساسی آدم را به دیگران وصل می کند اما لحظاتی هست که این بندها کافی نیستند 

تا آدم تنهایی همیشگی موروثی اش را از یاد ببرد 

شاید تنهایی همیشه هست  ما فراموشش می کنیم 

تعریف شدنی نیست توضیح دادنی نیست برای نشان دادنش باید اشاره کنم به 

وقتهایی که تو هم - و دیگران هم - به تنهایی میرسی   - به تنهایی میرسند -

حتی نمی توانم بفهمم بد است یا خوب است اما هست همینجاست 

کمی گس و کمتر تلخ است و چه کسی هست که بصراحت بگوید گسی و تلخی , بد است ؟

آدمها دو جور نیستند  بد - خوب       نه آدمها جورواجورند 

بد - خوب - گس - تلخ - بیرنگ و .....................

من الان اینجوریم کمی گس - کمتر از آن تلخ 


                                                                       فدای تو - سرخه ریکا

                                                                          دوم شهریور ماه 67

نظرات 12 + ارسال نظر
نیره چهارشنبه 10 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:39 ق.ظ http://bahareman.blogsky.com/

دوباره آمدم و خواندم... جنس این نوشته اینقدر واقعی است و آن قدر جنسش دلی است که اجازه ی ورود به واژه ها نمی دهد... می شود بارها و بارها آن را خواند و ... چیزی ننوشت... الزامن نباید هم نوشت.... شاید بهتر هم هست که ننوشت... همان گونه که این نامه ی سرخه ریکایی روح خود را به این قوت نشان می دهد...
به هر حال همیشه خوب! همیشه نو! همیشه بر فراز باشی

مرسی نیره جان . قشنگ می خوانی . قشنگ می فهمی . قشنگ می نویسی .

پروانه چهارشنبه 10 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:09 ق.ظ

از دو قسمت این نامه خیلی خوشم میاد
یکی نتیجه گیری آخرش: «آدمها جورواجورند»

یکی هم فداکاری نویسنده: «فدای تو»

چقدر هم همیشه از دوست فداکار و قدیمیت دفاع می کنی !!

محسن چهارشنبه 10 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 04:52 ب.ظ

در تاریخ این نامه من هم با افسانه نامه نگاری داشتیم. اون شهرستان بود. ما تلفن هم نداشتیم. و یکی از کارهای من این بود که مدام پول خورد جمع کنم و هر از گاهی به تلفن خانه بروم و سکه بیاندازم و باهاش حرف بزنم. ولی خودمونیم نامه خیلی میچسبید.

به چه نکته ی خوبی اشاره کردید . دوران سکه و تلفن های سکه ای ...
آنروزها برای آدمهایی مثل ماها و شماها موبایل یک وسیله ی جادوئی به حساب می آمد البته اگر کسی چنین قدرت تخیلی داشت !

محسن چهارشنبه 10 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:07 ب.ظ http://sedahamoon.blogsky.com

ولی کاش موبایل هیش وخت اختراع نمیشد. البته شده و باید می شد ولی کاش نمی شد. آدم هیش وخت تنها نیست. این خیلی بده.
حالا شماها تلفن داشتین؟ یا شمام دنبال سکه بودین؟

ما تلفن داشتیم اما سرخه ریکا همیشه دنبال سکه بود .

نیره پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:24 ب.ظ http://bahareman.blogsky.com/

راستش من هم همیه با خود می گویم کاش موبایلی در کار نبود... ولی به قول محسن جانِ گرامی باید می شد و به قول فردوسی جان بزرگ این بودنی کار بود... ولی انگار عشق هم با نامه رنگی دگر دارد و از نامه های دور و دارزی که طول می کشید تا به دست محبوب برسد، تلفن سکه ای هم عالمی داشته... خوب البته تا وقتی تلفن عمومی و تلفن های سکه ای برقرار بود، روزگار عاشقی من نرسیده بود و روز ازدواج هم همین طور... ! خوردیم به روزگار موبایل و دروغ های بی شمارش! خداوندا! نگه دار از زوالش!
چی گفتم؟!

من جمعه 12 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:04 ق.ظ

با این متن ارتباط برقرار کردم.
این چیزی نیست که مختص من باشد وقتهایی هست که آدم به گونه ایست که هیچکس شاید نمی فهمدش - مثل الان من .
آدم اینجور وقتهاست که تنهایی به مفهوم فلسفی اش را می فهمد
اگرچه شاید دهها - صدها - هزارها رشته ی منطقی - احساسی آدم را به دیگران وصل می کند اما لحظاتی هست که این بندها کافی نیستند.

خوشحال می شوم که میای و می خوانی و می نویسی . خوب و خوش باشی .

الف جمعه 12 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 03:37 ب.ظ http://www.alefsweb.blogsky.com

گسی مثل طعم خرمالو یا طعم کونه خیار که لبهایت را جمع می کند ...چیز بدی نیست... اما تنهایی برای من تلخ نیست گس نیست ...شور است مثل طعم اشک هایی که می ریزی در تنهایی...
دیروز دخترک کوچکی را بوسیدم گونه اش مزه گوجه سبز نمک زده می داد...گریه کرده بود از تنهایی ....یاد او افتادم....این روزها کمی شورم ..کمی سرد ..کمی سیاه....
...........
نامه با احساسی بود....

راست می گویی گاهی هم تنهایی شور است . می فهمم که سردی و سیاهی که همه ی ما انگار گاهی داریم یعنی چه .

محسن شنبه 13 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 03:25 ب.ظ http://sedahamoon.blogsky.com

من نمی دانم چرا فکر می کردم که سرخه ریکا نام محلی است که نامه ها از آن جا برای شما پست می شود؟
چیزی مثل سرخه حصار....... که اصلن نمی دانم کجاست؟

سرخه حصار نام یک زندان قدیمی بود که وقتی من در امیرآباد زندگی می کردم دیگر تخلیه شده بود .. وقتی انقلاب شد دوره ی کوتاهی بی در پیکر بود و ما می رفتیم تماشا و دوچرخه سواری !
سرخه ریکا به کسر سین یعنی پسر سرخه به زبان مازندرانی که نامی دوستانه بوده که دوستانش به این سرخ موی نویسنده نامه ها داده بودند .

پروانه شنبه 13 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 05:36 ب.ظ

خوب یه نامه از خودت بگذار اینجا که پاش نوشته باشه «فدای تو» اونوقت بازم میام همینو می نویسم.

اینجا چه خوب شده همه یاد جوونایشون افتادن حسودیم شد منم باید یک خاطره اینجا بنویسم.. نبرات که گفته بودم فیروز کار می کرد و دانشجو بود من فقط دانشجو بودم و هیچکدام در خانه تلفن نداشتیم من مجبور بودم برم سر پل تجریش دو زاری بخرم بهم شماره داده بود گفته بود زنگ بزن منم خوب روم نمی شد زنگ بزنم تازه می گفتم حالا یعنی چی زنگ بزنم لوس بازیه خوب. یه دفعه می دیدم کارشو ول کرده از خیابون انقلاب اومده دانشگاه شهید بهشتی دنبالم. می گفت دلواپس شدم. بهش که تلفن میزدم می گفت همدیگه رو ببینیم... مونده بودم چکار کنم...
وقتی ازذواج کردیم گاهی یادداشتهای عشقولانه به هم می دادیم که چند سال پیش توسط فضول خانه ترانه کشف شده بود..

چقدر نجیب . دلم کباب شد !
ضمنا یادداشتهای بعد از ازدواج که دیگه عشقولانه نیست !!!!!

پروانه دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:13 ق.ظ

ببخشید قصد کباب کردن دلها را نداشتم!
یادداشت ها ی این تیپی همیشه عشقولانه هستند ولی پیش از ازدواج یک جور و پس از ازدواج به شکل واقعی ش مثلا یادداشتی که در اون لیست خرید نوشتی: مرغ، میوه، زردچوبه...جواب آزمایش.... خوب اگر عشق نباشه از مرغ و فلفل زرد چوبه خبری نیست

ضروریات محبت آمیزی که در زندگی زناشویی هست با یادداشتهای عشقولانه فرق داره عزیزم . تازه زردچوبه و مرغ و میوه هم در زمان عشقولانیت یه مزه ی دیگه داره .

قلی دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 06:27 ب.ظ


منم یک خاطره دارم. یک روزی عاشق شده بودم. یک نامه به معشوقم نوشتم و رفتم سر خیابون که پستش کنم. من حتا پول تمبر نداشتم. همه ی پولامو شب قبلش کرده بودم سکه و بهش تلفن زده بودم. بهرحال توی این فکر بودم که چه کار کنم؟ فکر کردم بهتره که نامه رو بدون تمبر پست کنم که معشوقه ام پولشو بده. واسه همینم از جوب پریدم برم اونور خیابون که نامه رو بندازم توی صندوق ولی پام گیر کرد به لبه ی جوب و افتادم توی جوب و جوبم آب داشت و نامه رو آب برد. لباسامم خیس شد.

حیف شد ما کسی رو نداریم که تراژدی تمام عیاری برای تو بنویسه

محبوبه جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:41 ب.ظ http://future-seed.blogsky.com

بانو قلم این نامه ها و مخاطبشان آدم رو فرسنگ ها میبره به اعماق افکار....
" کمی گس - کمتر از آن تلخ" من این را خوب می فهمم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد